bron: adformatie
Nederlandse bedrijven hebben in 2006 bijna 11 procent van hun omzet via e-commerce behaald.
Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Het aandeel e-commerce is daarmee duidelijk harder gestegen dan in de voorgaande jaren, meldt de onderzoeker. Toch bleef Nederland op dit gebied nog altijd achter bij het EU-gemiddelde van 12 procent.
De relatief lage positie van Nederland op het gebied van e-commerce is opmerkelijk gezien het hoge percentage bedrijven met breedbandinternet in ons land. In 2006 behoorde Nederland met 87 procent tot de koplopers van Europa.
Elektronische orders zijn de afgelopen jaren een steeds belangrijkere rol gaan spelen voor het Nederlandse bedrijfsleven. In 1999 realiseerden de bedrijven slechts iets meer dan 3 procent van hun omzet op deze manier. Sindsdien is dat opgelopen tot bijna 11 procent in 2006.
Het omzetaandeel van e-commerce is in 2006 drie keer zo hard gegroeid als in de voorgaande jaren. Dit kwam vooral door een sterke toename in de industrie. In deze sector werd ook relatief de meeste omzet via elektronische orders gerealiseerd: 19 procent. De e-commerce in de dienstensector is minder hard gegroeid.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten