Adformatie (28-02-08)
Bedrijven moeten hun merk inzetten om de bedrijfscultuur vorm te geven. Wanneer de interne organisatie overeenkomt met het merk, versterkt dat zowel het merk als het bedrijf. Dat zeggen marketeer Marc van Eck en medewerker HRM Niels Willems van marketingadviesbureau Business Openers. Over hun ervaringen schreven zij het boek `Internal Branding in de praktijk`.
Internal Branding is volgens de schrijvers een heel logisch en bruikbaar concept, maar er is vrijwel geen literatuur over. Door het externe merk overeen te laten komen met de bedrijfscultuur, krijgen merk en bedrijf een sterkere uitstraling. Bedrijven kunnen dit toepassen door hun merk duidelijk te definiƫren. Vervolgens verklaren zij het merk aan de medewerkers en geven het betekenis voor zichzelf en voor het werk.
De medewerkers moeten daarna iedere dag met het merk werken en ten slotte moet het worden toegepast in processen. Internal branding wordt wel toegepast in kleine organisaties met een duidelijke uitstraling en grote bedrijven met een charismatische leider. Grote bedrijven zonder inspirerende leiders zouden dit concept ook moeten toepassen, vinden Van Eck en Willems.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten