Marketing News (01-02-08)
Eén van de belangrijkste wapens die een bedrijf met online activiteiten heeft na kennismaking met nieuwe klanten is het allereerste e-mail bericht. Dat is het visitekaartje van de onderneming en deze eerste indruk is van groot belang. De eerste e-mail die volgt op de getoonde interesse van een potentiële klant moet een welkomsbericht zijn. Zo`n e-mail wordt veel vaker geopend dan reguliere e-mail.
De Amerikaanse Email Experience Council onderzocht de eerste e-mails van 118 grote retailers met e-commerce activiteiten om te ontdekken wat een welkomstmailtje effectief maakt. Deelnemers waren onder meer Macy`s, Best Buy, Gap, HP, Target en Drugstore.com. Van alle retailers had 72% in 2007 welkomsmailtjes verstuurd, vergeleken met 66% in 2006. Bijna alle eerste e-mails (98%) vermeldden een link naar de shopping site van de retailer (2006: 88%).
De Council onderzocht ook de timing van de eerste e-mails. Niet minder dan 61% van de retailers die verwelkomingsmailtjes verstuurden deed dat minder dan tien minuten nadat de klant de site had bezocht. Bij 19% duurde dat langer, maar minder dan 24 uur. De meeste respondenten maakten echter onvoldoende onderscheid tussen high- en low-value prospects. Verder stuurde een flink aantal retailers nietszeggende mailtjes in plaats van de gelegenheid aan te grijpen voor een aandachttrekkende kennismaking.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten