Advertising Age (10-03-08)
Amerikaanse fabrikanten van consumentenproducten als Procter & Gamble, Del Monte, General Mills en Kimberley-Clark introduceren waardebonnen die via mobieltjes aangeboden worden. Het betreft een test in samenwerking met retailgigant Kroger. De actie wordt gezien als de grootste proef met mobiele refunds tot nu toe en tevens als een van de belangrijkste stappen in mobiele marketing in de VS.
De mobiele actie richt zich op de leeftijdsgroep 25 tot 34 jaar en dan vooral op jonge gezinnen die veel babyproducten, schoonmaakproducten en andere huishoudelijke artikelen kopen. Zij zijn grootgebruikers van mobiele telefonie. Door een voor de doelgroep relevant communicatiekanaal aan te boren denken de fabrikanten hun interesse in promotions te kunnen wekken. Volgens Roger Entner, senior VP-communications bij IAG Research, `is mobile couponing the future, hands down`. Klanten hoeven geen waardebonnen te verzamelen of in te plakken en ze laten hun mobieltje niet snel thuis liggen.
Om mee te doen kunnen consumenten de mobiele marketingapplicatie Cellfire downloaden, op dezelfde manier als ze met ringtones of mobiele games doen. Daarmee kunnen ze in de mobiele shopping mall van Cellfire bekijken welke kortingen er zijn. Door de aanbieding van hun keuze aan te vinken op het mobieltje wordt deze direct doorgegeven aan Kroger.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten