Pagina's

vrijdag 14 maart 2008

Steeds meer marketeers willen zoekmachinemarketing zelf uitvoeren

Emerce (29-02-08)

Steeds meer marketeers willen zoekmachinemarketing zelf uitvoeren, zo blijkt uit de `Search marketing benchmark guide 2008` van MarketingSherpa. Ondanks deze ambitie is er een stijging van het aantal bedrijven dat voor zoekmachinemarketing hulp van buitenaf zoekt.

45% van de adverteerders verwacht in de komende periode bovengemiddeld veel uit te geven aan `pay per click` op Google. 33% voorziet gemiddelde uitgaven. 38% verwacht bovengemiddelde uitgaven aan pay per click op andere top-zoekmachines en 23% gemiddelde uitgaven. 43% verwacht bovengemiddelde uitgaven aan `search engine optimalisation`en 35% gemiddelde uitgaven. 37% van de respondenten vindt de `return of investment` (roi) van zoekmachinemarketing goed, 18% vindt het de sterkste tactiek en 21% noemt deze zaken moeilijk te meten. 25% ziet e-mailmarketing als de sterkste tactiek en 39% vindt de roi van e-mailmarketing groot.

Geen opmerkingen: