Adformatie (07-02-08)
Het aantal interactieve programma`s op televisie zal flink toenemen. Volgens Ivo Lochtman, vice president marketing videocontent bij UPC Nederland, biedt een interactief tv-programma de kijker immers een betere kijkervaring. Het interactieve aspect bestaat eruit dat mensen kunnen reageren via de rode knop op hun afstandsbediening. Deze knop kan in de toekomst het sms`en vervangen. Bij `Sterren dansen op het ijs` van SBS hadden kijkers al de mogelijkheid om via de rode knop te stemmen. BNN`s Nationale IQ-test bood kijkers de mogelijkheid om de vragen te beantwoorden via de rode knop. Volgens cijfers van UPC hebben mensen zelfs meer met de rode knop geantwoord dan per sms. Volgens Lochtman gaat de interactiviteit echter nog verder. Zo zal het in de toekomst ook mogelijk zijn om een tv-programma uit te breiden met play-along. Dat betekent dat de kijkers thuis op het scherm tegen de kandidaat kunnen spelen. Voor UPC is het uitbreiden van het interactieve aanbod erg belangrijk, omdat het aanbod voor de kijker zo ook aantrekkelijker wordt. Zo heeft UPC op interactieve tv-commercials een klikratio van 10 tot 90% met een gemiddelde van 40%. Uitzending Gemist is ook erg in trek.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten