Retailtrends (15-02-08)
Kiezen voor e-tail biedt de retailer kansen maar ook valkuilen. Retailers doen er dan ook verstandig aan zich goed te laten adviseren over wel of niet de overstap maken op e-tail. Zo raadt Aviva Solutions, bouwer van oplossingen voor een Microsoft-platform, retailers met plannen voor een online shop aan eerst klein te beginnen. Zo kunnen bedrijven zien of e-tail werkt en wat de klanten ervan vinden. Het moet er niet om gaan dat omzet verplaatst wordt van de fysieke winkel naar de online winkel. E-tail moet juist versterkend werken voor de omzet. Bovendien moeten retailers met een online shop zich realiseren dat online handelen verder gaat dan de webwinkel alleen. Er moet communicatie plaatsvinden met de klanten en de site moet actueel zijn. Online is het veel moeilijker om de laagste prijs te garanderen, omdat er veel prijsvergelijkingsites zijn en prijzen ook vaker variƫren. Bovendien biedt online verkoop ook nadelen. Veel klanten schaffen uiteindelijk niets aan, omdat ze het product niet meteen in handen hebben. Daarnaast vinden mensen het niet prettig om vooruit te moeten betalen. Dat kan opgelost worden door het product in de winkel af te halen. Klanten kunnen dan zelf bepalen of ze het product willen kopen en het meteen meenemen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten