Financial Times (03-02-08)
Geluid is sterk verwaarloosd op het internet. Internet is immers voornamelijk een visuele aangelegenheid. Volgens musicus Andrew Peggie is geluid als zintuigelijke indruk sterk ondervertegenwoordigd op het internet. Peggie onderzocht 450 bedrijfswebsites en concludeerde minder dan de helft geluid bevatten - en dan nog voornamelijk als onderdeel van een video of animatie.
Volgens Peggie, als adviseur werkzaam voor Sound Strategies, kan geluid een grotere merkbeleving teweeg brengen dan alleen visuele cues en wordt de relatie tussen muziek en emotie sterk onderschat door marketeers. Ook voor webontwerpers is muziek vaak een hekkensluiter. Niet iedereen is overtuigd van het belang van muziek. Volgens Thomas Herbert, product manager bij Hostway, werkt muziek vaak verstorend en komen veel soundbites te `gimmickachtig` over.
Waar audio ontegenzeggelijk waarde kan toevoegen is op het gebied van podcasting, vooral bij kennisintensieve organisaties zoals juristenkantoren of universiteiten. Toen het wetenschappelijke tijdschrift Nature in 2005 zijn `science podcast` lanceerde, telde het blad in de eerste weken al 40.000 downloads. Toch weten veel ondernemingen niet goed hoe waarde te creƫren uit de podcastbusiness. Omdat ze eigenlijk maar weinig zinnigs te vertellen hebben.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten