Adformatie (07-02-08)
Zoekmachinemarketing is in de afgelopen twee jaar in rap tempo opgekomen. Optimalisatie van de vindbaarheid op zoekmachines is echter nog steeds ongrijpbare hocus pocus. Dat blijkt uit het congres `Speld in een hooiberg` dat onlangs plaatsvond te Utrecht. Zoekmachinemarketing houdt in dat een bepaalde website of pagina beter zichtbaar wordt in de zoekresultaten van een zoekmachine. Google hanteert regels voor het rangschikken van de zoekresultaten. Een van de belangrijkste criteria is het aantal en de relevantie van verwijzingen vanuit andere sites. Via zoekmachinemarketing kun je ook negatieve zoekresultaten slecht vindbaar maken. Het resultaat van optimalisatie kan echter weken, zo niet maanden op zich laten wachten. Traffic 4 U ontvouwde hoe het via zoekmachinemarketing de verkopen van UPC met 600% liet stijgen. De methode steunt op koppelingen tussen persona`s, zoekwoorden, landingpages en conversies. Het is echter de vraag of deze formule op een ander moment of in een ander speelveld ook zou werken. Google verandert de zoekalgoritmen regelmatig, zodat de spindoctors hun toverformules telkens moeten bijstellen. Linkfarms, pagina`s met als enige doel om via links te verwijzen naar adverteerders, scoren veel minder hoog in de zoekalgoritmen van Google dan voorheen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten