Marketing Week (10-01-08)
Internetgebruikers reageren het beste op een combinatie van onderbrekende, push reclame en subtielere pull reclame met merkcontent. Daarbij zijn het tijdstip, de omgeving en het emotionele gehalte van de online activiteiten van belang. Dat blijkt uit onderzoek van MEC Interaction en Microsoft Digital Advertising Solutions onder internetgebruikers in zes landen wereldwijd. De onderzoekers onderscheiden twee pieken in online activiteit, `s morgens en `s avonds. Dat zijn de tijdstippen dat mensen beginnen aan een nieuwe dag en na een werkdag thuis komen en willen relaxen. `s Morgens is het vergaren van informatie het populairst, maar in de loop van de dag worden dat entertainment-activiteiten als video clips bekijken, online spelletjes spelen en het creƫren van online content. De online stemming verandert naarmate de dag vordert van serieus en geconcentreerd naar ontspannen en fun-seeking. Verder bleek dat online activiteiten zich net als in het echte leven, vaak afspelen op een beperkt aantal, vertrouwde plekken. Zoals mensen graag om de hoek brood halen, surfen ze ook vaak naar dezelfde online bestemmingen. Het bepalen van de soort omgeving van een doelgroep is dan ook belangrijk voor het online aanbod van merken. Terwijl internetters content uploaden of op sociale netwerksites zijn, staan zij minder open voor traditionele online reclameformats. Wel populair zijn co-creation platforms, online gadgets en ander vermaak.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten