vrijdag 29 februari 2008

Bioscoopreclame is effectiever dan tv-reclame

Media Week (12-02-08)

Bioscoopreclame is acht maal zo effectief als tv-reclame. Volgens de Britse Cinema Advertising Association is bioscoop vooral effectiever als het gaat om de herinnering aan een geadverteerd merk. Tv-kijkers die gevraagd werd of zij zich een merk waar een dag eerder reclame voor was gemaakt konden herinneren, konden de commercial in slechts 3% van de gevallen goed beschrijven. Dezelfde commercial scoorde als bioscoopreclame 25%, acht maal beter dan de tv-reclame. Voor het onderzoek, dat uitgevoerd werd door RedBlue Research, werden drie merken geselecteerd, Lexus, Brylcreem en British Airways. Het merkbewustzijn onder bioscoopbezoekers die de reclameboodschappen zagen lag 20% hoger dan bij tv-kijkers en bovendien genoten bioscoopbezoekers 12% meer van de reclame dan bij de televisiereclame het geval was.De Association concludeert op basis van het onderzoek dat bioscoopreclame onder vijf leeftijdsgroepen, waaronder de 15- tot 34-jarigen, drie maal betere financiƫle resultaten oplevert dan tv-spotjes.

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...