Media Week (12-02-08)
Bioscoopreclame is acht maal zo effectief als tv-reclame. Volgens de Britse Cinema Advertising Association is bioscoop vooral effectiever als het gaat om de herinnering aan een geadverteerd merk. Tv-kijkers die gevraagd werd of zij zich een merk waar een dag eerder reclame voor was gemaakt konden herinneren, konden de commercial in slechts 3% van de gevallen goed beschrijven. Dezelfde commercial scoorde als bioscoopreclame 25%, acht maal beter dan de tv-reclame. Voor het onderzoek, dat uitgevoerd werd door RedBlue Research, werden drie merken geselecteerd, Lexus, Brylcreem en British Airways. Het merkbewustzijn onder bioscoopbezoekers die de reclameboodschappen zagen lag 20% hoger dan bij tv-kijkers en bovendien genoten bioscoopbezoekers 12% meer van de reclame dan bij de televisiereclame het geval was.De Association concludeert op basis van het onderzoek dat bioscoopreclame onder vijf leeftijdsgroepen, waaronder de 15- tot 34-jarigen, drie maal betere financiƫle resultaten oplevert dan tv-spotjes.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten