donderdag 3 april 2008

Succes webwinkel hangt af van marketingmethoden

IT Commercie (31-03-08)

Het succes van een webwinkel hangt voor een groot deel af van de gebruikte marketingmethoden. Om een webwinkel onder de aandacht te brengen moet gebruik worden gemaakt van diverse marketingtechnieken online maar eventueel ook in print, radio en televisie.
Vandaag de dag lijkt het voor webwinkels eenvoudig om klanten te trekken. De internetpopulatie bedraagt zo`n 80% en bijna iedereen koopt wel eens online. Om een webwinkel bekendheid te geven onder de doelgroep zijn echter verschillende marketingtechnieken nodig. Er worden vijf methoden onderscheiden waarmee de webwinkel succes kan boeken. De eerste en meest gemakkelijke methode is zoekmachinemarketing. Daarbij kan de webwinkel zich laten vinden via de zoekmachine (zoekmachineoptimalisatie) maar er kan ook geadverteerd worden om meer naamsbekendheid te vergaren (zoekmachineadverteren).

Andere methoden zijn e-mailmarketing, online display advertising, viral marketing en affiliate marketing. Al deze methodes kunnen voor een hogere conversie leiden voor de webwinkel. Het beste is echter om meerdere marketingtechnieken te combineren. Zo kan een nog hogere conversie gerealiseerd worden. Bovendien houdt online marketing eigenlijk nooit op, omdat er altijd nieuwe potentiƫle klanten naar de winkel komen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je blijft volgens mij moeilijk vindbaar

www.kapschuurtje.com

Slimpie zei

Om goed gevonden te worden, dan moet je site ook wel goed ingericht / opgezet worden. Zo is het werken met frames niet echt bevordelijk. Daarnaast helpt het om de basis zaken betreffende de meta teksten goed op te zetten.

Unknown zei

Het is idd niet eenvousig om via zoekmachines goed vindbaar te zijn.
www.mijnwebwinkel.nl/winkel/trendykidz

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...